torsdag den 27. november 2008

Dette er den første

Sidste år begyndte jeg på et kursus, Meteorologi 1. Første dag er der en ny pige i klassen, Helle havde brugt et halvt år på Svalbard universitet og jeg må sige at jeg blev grebet af hendes historie. Tanken "det lyder fedt, det vil jeg også" rungede pænt i hoved, så jeg begyndte at finder ud af hvordan jeg selv kom der op.
Der er altså gået et år siden jeg første gang hørte om Svalbard universitet (UNIS), og jeg selv begyndt at drømme om et udlandsophold. Det var ellers ikke noget jeg havde forstillet mig at jeg skulle, men intet står skrevet i sten.

Læste på universitets hjemmesiden, www.unis.no, opsøgte fysik studiets internationale koordinator og stille og roligt begyndte en ansøgning til UNIS at tage form.

Ansøgningen blev positivt modtaget og nu fik jeg travlt. 1½ måned fra jeg fik den glædelige mail til at jeg skal være der oppe. Der er mange ting jeg pludselig skal tage mig af.
Legater der skal søges, har fået legat fra Nordplus, et ganske flot et som jeg er glad for, men der er stadig mange udgifter.
Så er der min lejlighed i Danmark der bliver efterladt og det sted på Svalbard jeg skal bo.
Pas og en masse officielle papirer....


Og ja, så denne blog. Denne blog bliver rejse journal. Og ja der kommer til at være en masse billeder.

1 kommentar:

Lea sagde ...

den nye pige i klassen...:-D så er vi tilbage i folkeren...:-)