onsdag den 7. januar 2009

Det første indtryk

Jeg har dårligt været her en uge og der er allerede sket en hel masse. Det første jeg nok må fortælle lidt om er hvordan jeg bor. Barraken som jeg bor i huser en 10-15 mennesker. Jeg deler køkken med 3 andre, faktisk kun to finner for den sidste er stadig ikke ankommet, kommer måske senere, hvem ved?


Der er en masse forskellige nationaliteter her oppe. Nordmænd selvfølgelig, men også tyskere, svenskere, britter, amerkanere, canadiere, finner, en enkelt østrigere, en fra færøerne, en hollænder, og en fra island - og så er det mig fra danmark! Der burde sådan set være en til, men jeg har endnu ikke set eller hørt noget fra ham. Jeg hørte en i flyet der snakkede om Longyearbyen men jeg har endnu ikke set noget til ham. Men pyt, det gør nu ikke noget, for jeg briliere med mine sprog da jeg faktisk kan en rimelig mængde svensk, og så er norks ikke svært. Og takket være min store glæde for Diskworld romaner på mp3 filer er mit engelsk også noget der har fået kommentare. James, en gut fra Alaske spurgte mig hvornår jeg havde lært engelsk for han kunne simpelhen ikke få min accent på plads for der var brittisk engelsk, texansk og så noget andet i den. Jordan, en skotte blev også lidt overrasket over at efter en kort samtale begyndte at tillæge mig en skotsk accent. Har nogle ret interessante samtaler omkring ord, sprog og denslags.
Folk er frinke og glade - og lidt småtossede, helt som jeg kan lide det.

En af de første dage blev der spænde en line ud i kantinen (som er en af de lækkereste jeg har oplevet) og så begyndte man på spontant linedans.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er præcis magen til mit rum, da jeg boede der! Hvilken barrak er du kommet i? 4??

Warming sagde ...

Ja Helle, det er barrak 4, nr 111