fredag den 15. maj 2009

The sweetest deal!

Da vores cruise skulle planlægges kom spørgsmålet: "Hvem vil være editor på den endelige rapport?" - Stilhed -
"Kom nu, det er betalt arbejde". - Stadig stilhed -

Det var så på det her tidspunkt at jeg sagde: "Jeg kommer sikkert til at fortryde det her, men okey, jeg tager jobbet som editor." Skulderklap fra kammeraterne, som troede at de var sluppet for en hård opgave. Hvor tog de fejl!

Da jeg skulle være editor på rapporten så betød det også at jeg ikke skulle skrive på selve rapporte. Undervejs skulle jeg lave en log bog, skrive hvordan vejrret var og sådan. Jeg skulle også skrive en Introduktion. Alt det kunne jeg klare på rejsen.
I onsdags kom så dagen hvor kapitlerne blev afleveret til mig og jeg kunne gå i gang. Selvfølgelig var der nogle der glemt deadlinen, men det var heldigvis det sidste kapitel så jeg kunne sætte de andre sammen indtil de dukkede op.
Okey - vi skrev i word, og hvis jeg nogle sinde skal være editor for et 100 sideres projekt/rapport igen, så skriver vi "¤"#"%"![indsæt ukvemsord af eget valg]"#¤"%!! ikke i word. 7 forskellige kapitler, 7 forskellige formateringer, skrifttype, mærkelige smart-i-en-fart-word funktioner som kun word 2003 kan men ikke UNIS'es word 2000 kan, for slet ikke at tale om amerikanske letterformat og A4.... suk (que: Lea med LaTeX lovprisning og hyldestsang)

Men det her klynk er samlet set kun ca 12 timer af jeg-har-lyst-til-at-dræbe-word-med-en-stor-økse. Nu er det færdigt, de er printede og jeg har brugt min editor-magt til at indføre noget som ingen anden unis rapport har haft: En side der fortæller at selv om vi har lært at samle data, håndtere dem og arbejde sammem så har vi altså også haft det sjovt. Så den sidste side er fyldt med billeder fra vores cruise.

Så for at summere: Jeg har ikke lavet en skid på cruiset (i dette fag), jeg har ikke lavet en skid efter kurset (i dette fag) og nu har jeg haft 3 dages arbejde som jeg fik ca 2600NKR for. Det betalte næsten hele min husleje så alt i alt, var det altså en rigtig sweet deal!

Ingen kommentarer: