lørdag den 9. maj 2009

Trappers trail

Trappers trail er slæde hunde væddeløb som jeg har hjulpet med til i denne weekend. Min opgave var at vifte med dette skilt nede ved den vej hvor hundene med efterfølgende slæde krydsede.

De fleste har 6-8 hunde og en slæde, men yderst til højre ser man også en pulka som en skiløber havde spændt efter to hunde.


Huskies er altså nogle ualmindelige dejlige hunde... over for mennesker, internt mellem hinanden slås de gerne om hvem der er stærkest.
Men søde er de sq, og det var så her at min camera igen løb tør for batteri. Kulden og eller en defekt i cameraet gør at batterierne ikke holder særlig længe.

Konkurrancen strækker sig over to dage, i dag køre de 40 km ud til en hytte hvor de overnatter og i morgen 30 km tilbage til Longyearbyen. Det var enlig meningen at jeg skulle ha været med ud til hytten, men de var dårligt kommet fra start før vi hørte om det ene uheld efter det andet. En slæde var kørt galt og en var gået direkte i stykker. Murænen op til longyearglecheren var så isbelagt at dem som skulle ud og sætte målstrejen op også havde problemer. Midt i tumulten blev jeg lige som glemt, så jeg dukker bare op i morgen når de kommer tilbage igen. På den gode side så har jeg tid til at opdatere bloggen med 3 indlæg, hvilket der sikkert ikke er klager over.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Du må have det kamera til en gang rep, når du kommer hjem. Tror nu bare, at det er kulden det brokker sig over.
Kære vuffer :)