tirsdag den 2. juni 2009

Det er træls at sige farvel...

I dag den 2. juni tager seks af mine venner hjem til henholdsvis England, Wales og Finland. Det slår mig at det her er slutningen på den fantastisk tid jeg har haft her oppe. Om seks dage sidder jeg selv i et fly mod Danmark.

Alle disse tanker gør det kun endnu mere vanskeligt at forberede sig til den kommende eksamen på torsdag. Jeg har læst, jeg har været til alle forlæsninger og jeg interessere mig for stoffet, men fuck hvor vil jeg bare ha den eksamen overstået. Er så træt af at læse til eksamen!

Forskellen mellem kurset her oppe og kurserne i Danmark er mange, men jeg vil nu alligevel bringe et par op.
  • Det her har været et 4 måneders kursus hvor i DK et typisk kursus var 7 uger.
  • Der er mere materiale at læse op på end i DK
  • Jeg har haft mulighed for at fordybe mig i stoffet og faktisk lært det, brugt det. Hvor man i DK bliver introduceret til et emne på et eftermiddag og så bare må huske det
  • Stort set alle lektioner har været med powerpoint præsentation, hvilket betyder at jeg havde papirene til at skrive noter på under forelæsninge. Læseligt! (alle dem som har haft Aksel i geo 2, geo 3 og Met 1 ved hvad jeg snakker om)
  • Her oppe bevæger man sig fra naturen og ind mod fysikken, i DK bevæger man sig fra teorien og ind i mod fysikken. To helt forskellige angrebsvinkler.
Selv om det har været fedt og jeg hele tiden har vist at jeg skulle hjem snart, så er der ikke noget så definitivt, ud over selv at tage afsted selvfølgelig, når ens gode venner tager hjem. Jeg ved ikke hvornår jeg kommer til at se dem igen, om jeg kommer til at se dem igen.... men mon ikke jeg endag kommer til england og lige kan tage et smut forbi Wales....

1 kommentar:

Lea sagde ...

Du kan trøste dig med at det altid er godt at have venner rundt omkring i verden, det kan medføre nogle gode og billige ferie.:-)
og at du har venner i DK der glæder sig til at få dig hjem..