lørdag den 21. februar 2009

Vandet var -2C, windchill ~ -10C, og pigerne gik efter 1½ point

Der er nogle stykker som har et tosset ide her oppe. De vil ud og bade i Adventsfjorden en gang om måneden. Sidste gang kunne jeg ikke rigtig deltage da jeg havde glemt alt om det, fokuserede mere på min eksamen end at skulle bade, men jeg var dog med som isbjørne-vagt med riffel.

Denne gang var jeg forberedt, havde badebukser, håndklæde og ekstra sokker med. Sokkerne har man på når man går i vandet så man ikke kommer stil at stå på isen med bare tær.



Alle går i vandet på samme tid, minimum til skulderene og så op igen. Få det våde tøj af, på med tørt og varmt tøj og så tilbage. 1 point for at gå i vandet, et ekstra ½ point for at gå i nøgen.


I følge manfealings diagrammet, burde min hjerne ha råbt "BOOBS!", men sand at sige var det mere "koldt-koldt-koldt-det-her-er-fedt-men-koldt-koldt-koldt".

Det var en fed oplevelse og næppe sidste gang jeg er med til det. Men som vi snakkede om, så er der faktisk noget fornuft i at gå efter 1½ point, man spilder ikke tid med at skulle ud af det våde kolde badetøj når man er kommet op igen. Så næste gang går jeg også efter 1½ point.


1 kommentar:

Nini sagde ...

Hvor mange point har du så scoret nu? 2½? 4?